2017. március 28., kedd

Aszalt szilvás csirkemájpástétom





Évek óta készítem minden karácsonykor ezt a receptet. Évek óta "kötelező" gasztroajándék azoknak akik egyszer már kaptak ilyet, annyira szeretik. Sógornőm kérdezte fent van e a recept és akkor döbbentem rá, hogy bizony nincs. :) Úgyhogy most gyorsan pótolom is a mulasztást. :) Ha ajándék is lesz belőle, alapból dupla mennyiséggel indítok :)

A receptre Az otthon ízei blogon találtam. Kedves Nea örök hálám érte!!! :)

Aszalt szilvás csirkemájpástétom

Hozzávalók

  • 50 dkg csirkemáj
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 3-4 g fokhagyma 
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 5 dkg puha aszalt szilva
  • 1 dl tejszín
  • libazsír
  • 3-4 szál friss kakukkfű vagy 2-3 tk. szárított kakukkfű
  • bors
A csirkemájat kisebb darabokra vágjuk.

A vöröshagymát apró kockákra vágjuk, majd  2-3 ek. libazsíron megfonnyasztjuk, hozzáadjuk a zúzott fokhagymát és tovább pirítjuk.

Hozzáadjuk a csirkemájat, a kakukkfüvet, sózzuk, borsozzuk és nagyobb lángon addig sütjük míg a belseje egy picit rózsaszínes marad, hogy a máj ne keményedjen meg.
Ráöntjük a bort és elfőzzük belőle az alkoholt, hozzáadjuk az aszalt szilva felét.

Botmixerrel pürésítjük, hozzáöntjük a tejszínt, krémes, selymes állagúra mixeljük.
Ha szükséges sóval, borssal még utána ízesíthetjük.

A maradék aszalt szilvát kisebb darabokra vágva belekeverjük a pástétomban.
Több kisebb edénybe szétosztjuk, hogy tovább elálljon. Amit ajándéknak szánok én kisebb befőttes üvegbe szoktam tenni.

Az állaga ilyenkor még kicsit folyós, de ahogy hűl megszilárdul.

Olvasztott libazsírt, ami már nem forró öntünk a pástétom tetejére, ezzel leszigeteljük.
Én ilyenkor még a folyékony libazsírba szórni szoktam egy kevés szárított kakukkfüvet.

Hűtőben tároljuk, legalább egy pár órát jó ha áll, hogy összeérjenek az ízek.

Igazából nem tudom meddig áll el "bontatlanul", nálunk egy hétnél tovább esély nem volt, hogy maradjon belőle. Akkor még teljesen jó volt. Ha megbontjuk azért egy két napon belül inkább együk meg.:)

Pirítóssal, sima kenyérrel, magába kanalazva :), sőt, a legutóbbi ajándékozott, fasírtra kenegette (és tényleg finom volt vele:))), ehetjük ahogy kedvünk tartja.

4 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik a recept igen finom lehet!A májat és az aszalt szilvát is szeretem így ez olyan "kipróbálósnak " tűnik számomra!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Éva, mindenképpen megéri kipróbálni, hidd el örök szerelem lesz! :)

      Törlés
  2. Jaj, de örülök, hogy tetszik a recept. Mi is imádjuk, de már régen készítettem. Köszönöm, hogy eszembe juttattad. :)

    VálaszTörlés
  3. Drága Nea, a tetszik, az enyhe kifejezés :D Imádja, bárki kóstolta! Nagyon köszönöm Neked a receptet! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...