2016. április 25., hétfő

Krumplis és juhtúrós kőttes - Blogkóstoló 28.





A Blogkóstoló 28. fordulójának háziasszonya Sasó a Sütök- főzök blogról. A számomra sorsolt blog Kisildi blogja, tőle kell most kóstolnom. Nagyon élveztem a receptek válogatását és az érdekes történetek olvasgatását. Kóstoltam most és fogok is még egy párszor az biztos. Legalább 10 receptet elmentettem amit mindenképpen ki szeretnék próbálni. A krumplis kőttesnek bődületes sikere lett itthon Mr. Mézeskalács az első kóstolást követően kijelentette, hogy hétfőn is süthetek megint:)
Kedves Kisildi köszönöm neked a receptet (a többivel együtt) a család nevében:)

Krumplis és juhtúrós kőttes

Hozzávalók:

Tészta
  • 50 dkg liszt
  • 25 g élesztő
  • 1 ek. só
  • 1 kk. cukor
  • kb. 4-5 dl langyos víz
Krumplis töltelék
  • az alapelv személyenként 2 nagyobbacska krumpli, fél fej lilahagyma
nálam most ez az alábbi mennyiségeket jelentette:
  • 6 nagyobbacska krumpli
  • 2-3 fej lilahagyma
  • olaj
Juhtúrós töltelék
  • 15-20 dkg juhtúró
  • 1 kisebb csokor kapor 

A krumplit sós vízben héjában feltesszük főni. Az apró kockára vágott hagymát olajon addig pirítjuk, míg üveges nem lesz. A megpucolt krumplit összetörjük a hagymával, sóval ízesítjük.

A juhtúrót apróra vágott kaporral összekeverjük.

A tésztához az élesztőt feloldjuk egy pohár langyos vízben és összekeverjük a cukorral és 4-5 kanál liszttel. Hagyjuk duplájára kelni.

Ha van kenyérsütőnk, beletesszük a lisztet, a sót, a kovászt, elindítjuk és folyamatosan adagolva hozzá a langyos vizet bedagasztjuk. A kenyérsütőt kikapcsolva kelesztjük.

Ha kézzel dagasztunk, egy tálba tesszük a lisztet, a sót, beleöntjük a kovászt és elkezdjük összekeverni egy fakanállal, fokozatosan adagoljuk hozzá a langyos vizet. Ha összeállt kézzel folytatjuk tovább, addig dagasztjuk míg el nem válik a tál falától. Ne legyen se túl lágy, se túl kemény a tészta. Liszttel megszórva, konyharuhával letakarva legalább 40-50 perc alatt hagyjuk duplájára kelni.

A tésztát másfél tojásnyi darabokra vágjuk, az aljukat folyamatosan alájuk hajtogatva gombócokat formálunk belőlük.

Lisztezett deszkán egyenként kinyújtjuk, a tölteléket a közepébe halmozzuk (krumplinál egy nagy púpos evőkanállal és a széleit ráhajtjuk.



Sodrófával vékonyra nyújtjuk. A juhtúrósnál még gyakorolnom kell a technikát:)

Egy serpenyőben 1 ek. olajat forrósítunk és közepes lángon pár perc alatt mind a két oldalán készre sütjük. Minden újabb darab előtt egy kanál olajat öntsünk a serpenyőbe.
Mivel idő hiányában nem sütöttem ki mindet, próba szerencse alapon a tésztát betettem a hűtőbe. Másnap újra gombócoltam és hagytam a tésztát felmelegedni, megkelni és út töltöttem be, sütöttem ki.

Tökéletesen működött, így fantasztikus reggelit lehet belőle előkészíteni előző este:) Nagyon jól el tudnám képzelni, egy kis fokhagymás tejföl társaságát is mellette:)

1 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...