2015. november 14., szombat

Vörösboros nyúlragu, kukoricakásával



Imádom a ragukat, azt az íz és illatorgiát ami "nekiront" az érzékszerveidnek mikor főzöd, kóstolod. Még a gyerekeim is szeretik, mind a hárman...és ez nagy szó:))))

Ennek a ragunka a receptjére Stahl Juditnál találtam rá, minimális változtatásokkal készítettem el magunknak.

Aki nem szeretne kukoricakása készítésével bajlódni, nyugodtan készítse el tésztával, szuperül passzol hozzá.

Vörösboros nyúlragu

Hozzávalók:

  • 1 nyúl feldarabolva
  • 6 szem aszalt szilva
  • 1 dl édes sherry
  • 2 fej hagyma
  • 2 szál sárgarépa
  • 1 szál petrezselyem gyökér
  • 1 db szárzeller (én zellerlevelet tettem bele)
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 15 dkg szalonna
  • 2 tk. szárított kakukkfű
  • 1 tk. rozmaring
  • 2 db babérlevél
  • 1 narancs héja
  • 2 ek. liszt
  • 6 dl száraz vörösbor
Kukoricakása
  • 1 l víz
  • 35 dkg nagyszemű kukoricakása
  • 1 ek. só
Én egy nagyobb serpenyőben indítottam a dolgokat, utána tettem át egy lábasba. Ha szerencsések vagyunk és van öntöttvas lábasunk, vagy akkora fedeles kerámiaedényünk amiben elférünk, természetesen abba készítsük, de ha nincs akkor se keseredjünk el, tökéletesen megfelel egy sima lábas, fém fülekkel. 

Az aszalt szilvát és a sherryt tegyük egy lábasba és forraljuk öt percig, majd szűrjük le.

A nyúl darabokat sózzuk borsozzuk és minkét oldalukat megmártjuk a lisztben.

A répát, fehérrépát, hagymát, fokhagymát megpucoljuk és nagyobb darabokra vágjuk. Késes aprítóban, daraboljuk.

A szalonnát felcsíkozzuk és kisütjük a zsírját. A megpirult szalonnákat kivesszük a zsírból.
Erős lángon a húsok mindkét oldalát megkapatjuk, ne halmozzuk őket egymásra, süssük inkább több részletben. Szedjük ki őket egy tálba.

A visszamaradt zsíron a felaprított zöldségeket pirítsuk, pároljuk öt percig, lefedve, néha megkeverve. Adjuk hozzá a kakukkfüvet, rozmaringot, babérlevelet, sózzuk, borsozzuk.

A zöldségkeveréket tegyük át a lábasba, amiben sütni fogjuk, rakjuk rá a húsokat és öntsük föl a vörösborral és a sherryvel. Nagy lángon forraljuk öt percig, fedjük le és tegyük be a 140 C-ra előmelegített sütőbe.

Másfél óráig hagyjuk a sütőben, majd adjuk hozzá az aszalt szilvát és süssük még fél óráig. Ha nagyon sok leve maradna, vegyük le róla a fedőt az utolsó 10 percre.

Rozi A kukoricakásához a fizet a sóval forraljuk föl. Vékony sugárban öntsük hozzá a kukoricakását, közben folyamatosan kevergessük habverővel, nehogy összecsomósodjon. Vegyük le alatta a lángot, fedjük le és hagyjuk főni, dagadni. Nekem kb. 10 perc kellett hozzá, hogy teljesen felszívja a vizet és megpuhuljon. Ezután még lefedve hagytam állni 5 percet.

A puliszkafőzés rejtelmeibe tökéletesen beavat benneteket Rozi, a Rozi erdélyi, székely konyhája blogban. Én is nála informálódtam, sokat tanulhat nála az ember.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...