2013. február 4., hétfő

Mézes-fűszeres mustár házilag


Még karácsonyra készült, gasztroajándéknak. A Kifli és levendula blogon találkoztam össze a recepttel. Ezer köszönet érte Levendulalánynak.

Mustár rajongóknak kötelező, azoknak pedig akik nem szeretik a mustárt, azért kötelező, mert ettől biztosan megváltozik a véleményük:) Köszönő viszonyban sincs a bolti ízével, teljesen más karaktert képzeljünk el, engem leginkább az angol mustárra emlékeztet.
Az eredeti recepthez képest én egy kicsit kevesebb mézet tettem bele, érdemes kóstolgatni készítés közben és saját ízlésünkre formálni.
Eleve háromszoros adaggal indítottam, így kaptam végeredménynek két kisebb üveg mustárt (kb. 2 dl volt egy). Szerintem ilyen mennyiséggel egész nyugodtan neki lehet indulni, nem fog a nyakunkon maradni:)

Mézes-fűszeres mustár házilag

Hozzávalók:

  • 3/4 bögre (2,5 dl űrtartalmú) víz
  • 3/4 bögre egész sárga mustármag
  • 1/2 bögre méz
  • 8-9 ek. almaecet
  • 6 ek. őrölt mustármag
  • 3 tk. só
  • 1/4 tk. őrölt szegfűszeg
Egy kis lásban forraljuk föl a vizet, húzzuk félre, tegyük bele a mustármagot és lefedve hagyjuk állni kb. 1 órát, amíg teljesen magába nem szívja a vizet. Tegyük át turmixgépbe és adjuk hozzá az összes fűszert és a mézet, majd turmixoljuk addig, míg teljesen krémszerű nem lesz.
Tegyük tisztára mosott és mikróban két perc alatt sterilizált üvegekbe.

Hűtőben tároljuk és hagyjuk egy pár napot összeérni az ízeket mielőtt felbontanánk.

Hűtőben kb. 1 hónapig áll el.


2 megjegyzés:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...