2013. január 4., péntek

Mézespuszedli




Nagyjából két éve dédelgetem ezt a receptet és várom azt a karácsonyt mikor elkészíthetem. A receptet Gesztenyénél láttam, az a fénykép egyszerűen megbabonázott:) Maga a puszi is beváltotta a hozzá fűzött reményeket, az én ízlésemnek igazán 2-3 nap állás után lett az igazi, addigra szuperül kiteljesedett az íze. Mézes rajongóknak kötelező kipróbálni!:)
Drága Gesztenye nagyon köszönöm Neked a receptet!

Mézes puszedli

Hozzávalók:
  • 3 tojás sárgája
  • 12 dkg margarin
  • 12 dkg méz
  • 1 citrom
  • 1 narancs reszelt héja
  • 20 dkg porcukor
  • 1/2 cs sütőpor
  • 45 dkg liszt
  • 4 ek. tejföl
  • 2 tk mézeskalács fűszerkeverék
A mázhoz
  • 25 dkg porcukor
  • 3 tojás fehérje

A margarint és a mézet összeolvasztjuk. A három tojássárgáját kikeverjük a porcukorral, a citrom és a narancs reszelt héjával, 1/2 citrom levével és a tejföllel. A lisztet összekeverjük a mézesfűszerrel és a sütőporral.
A tojásos keveréket összedolgozzuk a felolvasztott margarinnal és mézzel, majd összegyúrjuk a liszttel.
Fóliába csomagolva egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Másnap kicsit átgyúrjuk a tésztát és négy egyenlő részre vesszük, majd négy rúddá formázzuk. A rudakat 10-10 darabra felvágjuk. A két tenyerünk között golyóvá formázzuk és sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk őket.

160 C-on kb 10-12 perc alatt készre sütjük.

A mázhoz a három tojásfehérjét felverjük a 25 dkg porcukorral, majd beleforgatjuk a puszedliket. Rácsra tesszük és 100 C-os sütőben készre szárítjuk rajta a mázat.
Nekem ez nem ment éppen egyszerűen, a régi fajta gázsütőm sajnos még 100 C környéki hőmérsékletet sem tud, ezért még nyitott ajtóval is ki kellett húzgálnom őket néha:)

Fémdobozba téve sokáig eltarthatjuk. Álltában csak még finomabb lesz!:)

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek, én is ezt a receptet használtam, a suliban volt karácsonyi buli, oda is vittem. A norvégoknak nagyon ízlett, elsőként fogyott el:) Szép hétvégét kívánok:)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...