2012. december 29., szombat

Mézeskalácslikőr


Szívből remélem, hogy mindnyájatoknak, olyan békében, nyugalomban és szépen telt a karácsony, mint amihez nekünk szerencsénk volt! A következő pár bejegyzésben megmutatom Nektek, hogy mik is kerültek még ki a konyhámból. A lista persze nem lesz teljes, mert hát nem mindennek volt ideje, kedve a fényképezőgép elé kerülni:)

Erről a likőrről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni, mint minden dologról, ami Levendulalánytól származik. Teljesen felesleges megpróbálnom leírni, mennyire jó, mindenkinek meg kell kóstolni, egyszerűen kötelező:)



Mézeskalács likőr

Hozzávalók:
  • 30 dkg Nutella
  • 4 dl kávétejszín (Maresi)
  • 1,5 dl vodka, pálinka
  • 2 tk. mézeskalács fűszerkeverék
A Nutellát vízfürdő fölött felolvasztjuk, míg teljesen folyékony nem lesz. A tűzről levéve beletesszük a mézeskalács fűszerkeveréket, hozzáadjuk a tejszínt, vodkát és habverővel addig keverjük míg teljesen egynemű nem lesz.

Hűtőbe téve legalább 24 órát pihenni hagyjuk, fogyasztás előtt pedig alaposan összerázzuk.
Gasztroajándéknak szerintem zseniális, a mézeskalács gyűlölőkön kívül szerintem nem találnánk embert, aki ne lehetne lenyűgözni vele!:)

13 megjegyzés:

  1. Én tavaly már készítettem ilyet, s valóban ez fogyott el előszőr! Nagyon finom, osztom a véleményed!

    VálaszTörlés
  2. Hu, ez szuper lehet és gyönyörű is a szivecskés üvegben, egy ilyen ajándékot szívesen elfogadnék:) Jvőre feltétlenül kipróbálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Szerintem semmiképpen sem szabad kihagyni!:)

      Törlés
  3. Békés Boldog Új Esztendőt Kívánok Neked és szeretteidnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Terike!
      Nagyon, nagyon szépen köszönjük! Bár igen megkésve, de viszont kívánunk Nektek minden szépet és jót az Új Évre!

      Törlés
  4. Én is tavaly próbáltam ki először! Valami mennyei fincsi volt :)) Nagyon szép a tálalásod is :)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok! Ha ajándékba készíteném mikor csinálhatom meg? Romlandó? Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Van benne alkohol és azért készül a Maresi tejszínből, mert az "tartós". Mindenképpen hűtőben kell tartani. Nálunk 3 hét volt a leghosszabb tárolása, míg el nem fogyott. Szerintem jobb, ha csak pár nappal az ajándékozás előtt készíted el, akkor bőven lesz ideje meginni az ajándékozottnak :)

      Törlés
  6. Sziasztok! Szeretném megkérdezni,hogy tejszín kell bele,vagy sűrített tej? Rákerestem a Maresire és a termékleírása szerint ,részben sűrített tej!
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Ne haragudj, csak most láttam a kérdést. A Maresi üveges kávétejszín szerintem nem olyan sűrű és édes mint a sűrített tej. Én Maresivel szoktam készíteni.

      Törlés
  7. Megcsináltam, nagy sikere van! 😘

    VálaszTörlés
  8. Nagyon örülök, hogy ízlik nektek! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...