2011. november 27., vasárnap

Diós-tejfölös süti Advent 1. vasárnapjára




Számomra a karácsony nagyon fontos ünnep. Gyermekkoromban soha nem volt adventi koszorúnk, a karácsonyi készülődés nálunk csak szenteste napján kezdődött. Mikor már önálló háztartást vezettem egyre inkább hiányzott, hogy belopjam az ünnepvárást a mindennapjainkba. Mióta a gyerkőcök is itt vannak még nagyobb hangsúlyt kapott a készülődés. Szeretném, ha számukra is fontos és meghitt ünneppé válna ez az időszak és ugyanolyan sokat adna nekik, mint amit nekem.

Minden advent vasárnapra sütni szoktam valamilyen sütit. Általában ugyan azokat, de ez most egy új
Kevés olyan sütemény van amivel már első harapásra szerelembe esem. Na hát ez ilyen. Az első falat után a receptet követeltem.

Igazándiból azt sem tudom mi a süti neve pontosan, a recepten egyszerűen tejfölösként szerepelt, de szerintem ez nem igazán árul el túl sok infót róla. Egy a lényeg nagyon finom!!!

Diós-tejfölös süti

Hozzávalók:
  • 40 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 1/2 ek. szódabikarbóna
  • 1 ek. méz
  • 8 dkg darált dió
Krém:
  • 4 kis doboz tejföl vagy 700 ml tejföl
  • 20 dkg porcukor
  • 20 dkg darált dió
A tetejére:
  • 10 dkg ét/tej csoki
  • 2 ek. olaj
A tészta hozzávalóit összegyúrjuk és legalább két órára, de lehet egy éjszakára is, hűtőbe tesszük. A tésztát négyfelé vesszük és vékonyra nyújtjuk. Sütőpapírral borított tepsi hátán, 170 C-ra előmelegített sütőben kb. 8 perc alatt készre sütjük. Elég gyakran nézzünk rá, mert nagyon gyorsan meg tud égni. Ha már szép aranybarna akkor jó. Még forrón óvatosan húzzuk le sütőpapírostól, a tepsiről és egyenes felületen hagyjuk kihűlni, így az esetleges görbületek kiegyenesednek.

A krém hozzávalóit összekeverjük és betöltjük vele a lapokat. Az utolsó lapot nem kenjük meg. Vízfürdő fölött megolvasztjuk az étcsokit és teszünk hozzá 2 ek. olajat, elkenjük a süti tetején. Hűtőbe költöztetjük és legalább hat órára ott is hagyjuk puhulni.

Szeleteljük és tálaljuk.

16 megjegyzés:

  1. Jé, ezt ismerem :D
    Anyám kedvenc süteménye, a lapokat hetekkel előbb is le lehet sütni, aztán igény szerint tölteni.

    A tejfölt habosította régen, amikor még igazi volt. A mostaniakból, nem tudom, hogy működne-e?
    Ez az egyetlen sütemény, az aranygaluska kivételével, amiben megeszem a diót :D

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki ez a süti, diós, ami nagy kedvencünk. A lapsütögetős sütiket általában kerülöm, de ilyenkor karácsony tájékán azért készítek párat. A koszorúd is nagyon szép:)

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon megtetszett és már el is mentetem.Nálunk is hasonló volt karácsonykor ezért én most igyekszek mindent betartani.Meg még az a jó hogy a férjem pravoszláv valású így mi minden ünnepet duplán ünneplünk ami nekünk nagyon tetszik.Ja és még ott van a slava is...ez a süti benne lesz vlamejik ünnepekben az biztos.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a sutid, nem is hallottam tejfoles kremrol. Aldott advenett kivanok!!!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon elnyerte a tetszésemet ez a süti! Még nem találkoztam vele, de nem tudok ellenállni, el kell készítsem:-)
    Szép a blogod "ruhája"!

    VálaszTörlés
  6. Fernel!
    Na, nekem eszembe sem jutott, hogy habosítsam:) A készítése közben ugyan elgondolkoztam rajta, hogy tényleg csak simán össze kell e keverni, vagy kéne vele mást is csinálni, de működött így. Azért holnap megkérdezem a recept gazdáját:)

    Trollanyu!
    Ha én először a recepttel találkozom és nem a sütivel, biztos hogy elrettentett volna a lapok sütögetése, de így hogy kóstoltam egy pillanatig sem kételkedtem, hogy megéri a fáradtságot:)

    Daniella!
    Akkor Te aztán kiélheted magad!:) Nagyon tetszik ez nekem!:)

    Réka!
    Köszönöm, Neked is áldott adventet kívánok! Eddig én sem találkoztam még tejfölös töltelékről, de nagyon bejött:)

    Gerdi!
    Köszönöm szépen! Ne fogd vissza magad, nem fogod megbánni!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bár advent már elmúlt, a héten találtam rá a receptre 😍 éppen most töltöm be a lapokat 😊 izgatottan várjuk milyen lesz 😌

      Törlés
  7. Sikerült meglepned egy "isteni" diós sütivel.Izgalmasnak tűnik a tejfölös krém is.Köszi!

    VálaszTörlés
  8. Megsütöttem! Nagyon finom, a vendégeknek is ízlett:-)

    VálaszTörlés
  9. Elkészült nálam is, nagyon fincsi lett!

    VálaszTörlés
  10. Én mostanában ilyen finom sütit nem ettem,köszönet a receptért.Szerintem sürün elfogom késziteni.üdv.bobe

    VálaszTörlés
  11. Szia!
    Ez a sütemény, nagyon tetszik nekem, szeretném elkészíteni. Mekkorára kell kinyújtani a tésztát? Kb. 20*30cm vagy nagyobbra?
    Köszönöm : Ági

    VálaszTörlés
  12. Baratella!
    Örülök, hogy tetszik!:)

    Gerdi, Kiskukta, bobe!
    Nagyon örülök a süti sikerének!:)

    Ági!
    Én gáztepsi hátulján sütöttem (30-35X30-35 cm). Ehhez marha vékonyra kell nyújtani, ami nem egy egyszerű művelet (nálam ez az egyetlen negatívum vele kapcsolatban, de annyira finom, hogy megéri a fáradtságot). Sütés közben meglepően megvastagszik, ezért érdemes tényleg vékonyra nyújtani. Sok sikert az elkészítéséhez, aztán majd számolj be róla légyszíves, hogy sikerült!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm a válaszodat, hamarosan el fogom készíteni a sütit és mindenképpen beszámolok az eredményről.
      Üdv: Ági

      Törlés
  13. Nagyon tetszik a recept ki fogom próbálni. Elmentettem

    VálaszTörlés
  14. Hát ez nekem egy olyan jellegtelen, semmilyen süti lett, hogy többé soha nem sütöm meg. Már a krém elkészítésénél is támadtak kétségeim, de gondoltam, nem ítélkezem, míg meg nem kóstolom. Semmi mást nem érezni, mint tömény porcukor és dió ízt. A tészta: háát.... Na mindegy, megint tanultam vmit.

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...