2011. március 29., kedd

Zabpelyhes süti



Megmondom őszintén nem voltak túl nagy elvárásaim ezzel a sütivel kapcsolatban.
Egyszerűen túl régen sütöttem már és ilyenkor, legyőzhetetlen késztetést érzek, hogy összedobjak valamit. Mivel újra boltba menni nem volt semmi kedvem, ezért az itthon fellelhető hozzávalók tükrében keresgéltem recept után.

Nemrégiben vettem zabpelyhet, ami nagyon kellemes meglepetés volt, mert én azt hittem aranyáron vesztegetik, és nem, mert egy 50 dkg-os zacsival 200 Ft-ért vettem.
Ezentúl nagy valószínűséggel gyakrabban fogom használni, mert a vele készült sütik, kekszek mindenki tetszését elnyerték a családban.

Az eredeti receptet ITT találtam, amin aztán jócskán variáltam is, figyelembe véve az én raktárkészletemet.
Ennek a sütinek az ízesítése szerintem végtelen sok variációt rejt magában, kinek kinek ízlése szerint.


Zabpelyhes süti

Hozzávalók:
  • 15 dkg liszt
  • 10 dkg zabpehely
  • 10 dkg cukor
  • 125 g joghurt (nálam kefír)
  • 1 dl tej
  • 1 tojás
  • 1 tk fahéj
  • 2 tk szódabikarbóna
  • 3 ek szezámmag
  • 5 dkg mazsola
  • 3 púpos ek. szilvalekvár

 A szilvalekvárt, mazsolát, szezámmagot kedvünkre cserélhetjük reszelt gyümölcsre, aszalt gyümölcsre, magvakra.

A zabpelyhet száraz serpenyőben megpirítjuk és félretesszük. A szezámmagot szintén megpirítjuk. Akkor jó, ha elkezd pattogni.

A tejet, cukrot, joghurtot, tojást, szilvalekvárt összekeverjük. A lisztet, zabpelyhet, szezámmagot, szódabikarbónát és a fahéjat is összekeverjük.


A száraz anyagokat fakanállal beledolgozzuk a joghurtos masszába és margarinnal kikent, liszttel megszórt tepsibe öntjük.


Előmelegített sütőben 180 C-on kb 30 perc alatt készre sütjük. Tűpróbával ellenőrizhetjük.

A végeredmény bőven fölülmúlta nem igazán magas elvárásaimat, igazán könnyű, puha és nagyon finom süti lett a végeredmény.

13 megjegyzés:

  1. Igazán egészséges és finom, egyszerű süti.
    Találtatok már medvehagymát?

    VálaszTörlés
  2. Én is szoktam zabpehelyből Aranytallért készíteni, biztos finom lett a te sütid is.

    VálaszTörlés
  3. Meg kell mondjam, nagym ügyi vagy. :)

    Bocsánat, hogy medvehagyma ügyben írok. Ti is keresitek ?

    Tudok adni egy nevet, telefonszámot. Vaterán és egyéb helyeken hirdet, de ma le is leveleztük, hogy tovább adhatom az adatait a medvehagyma keresőknek:
    Hivatkozhattok rám, illetve elég csak a gasztroblogot említeni, tudni fogja az eladó.

    Ha szeretne vásárolni, kérem keressen meg: Krizsánné Viszkok Judit 06 20 9 389016 vagy email: info@viszcenter.hu

    VálaszTörlés
  4. Bianka!
    Tényleg fincsi!:)

    Barbette!
    Ezzel legalább nyugtathatja az ember a lelkiismeretét egy kicsit, bár én szeretek bűnözni.:) Holnap újra a nyomába eredünk.

    Kati!
    Milyen az az aranytallér? Fent van a blogodon? Kíváncsi lennék rá.

    Viki!
    Köszi szépen! Köszi az infót is, de mi szeretnénk saját szorgalomból szedni, ha már itt az erdő mellettünk. Ha pedig mégsem találunk, legalább kirándultunk egy jót:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom, egészséges süti:-))
    Medvehagymát jövőre küldök neked is, csak szólj időben:-))

    VálaszTörlés
  6. Jól néz ki ez a süti, lehet, hogy almás verzióval kipróbálom! Köszi szépen!

    VálaszTörlés
  7. Ezt a sütit tuti kipróbálom! Fogadd szeretettel az "Egy jó szó" szívecskéjét, mert jó Nálad :)

    VálaszTörlés
  8. Gesztenye!
    Az nagyon jó lesz, ha küldesz, mert rá kellett jönnünk, hogy nagy valószínűséggel a mi környékünkön nem terem:(

    Mónika!
    Nagyon szívesen, szerintem almával (dióval), nagyon finom lesz:)

    Bors and Pepper!
    Nagyon szépen köszönööööm!!!!:))))

    VálaszTörlés
  9. szivacs ez, nem süti

    VálaszTörlés
  10. Elkészítettem, igaz mazsola nélkül, de nagyon finom lett. Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  11. Nagyon szívesen!:) Örülök a sikernek!:)

    VálaszTörlés
  12. Nálam egy favorit süti. Még tortaként is süttem. Mindenki szereti. Köszönöm a receptet!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...