2010. december 13., hétfő

Szárított narancskarika



Éva kérdezte tőlem, hogyan készítem a szárított narancskarikát. Ha nem teszi fel ezt a kérdést eszembe sem jut bejegyzést írni róla. Így viszont az is eszembe jutott, hogy én hogy örültem volna, ha évekkel ezelőtt valaki megosztja velem a titkot.
Jó pár tepsinyi szénné égetett narancsot megspórolhattam volna magamnak:)



A narancskarikát lehet sütőben is szárítani, viszont ehhez a mezei sütő egyáltalán nem alkalmas. Legalább is az enyém biztosan nem. Tepsiben, sütőpapírra sorakoztatva a felszeletelt narancsokat 50-60 C-on!!! lehet szép lassan, az ajtót néha rányitva, zörgősre szárítani.
Az én sima gázsütőm viszont legalacsonyabb hőmérsékletként is legfeljebb 150 C-ot tud produkálni, úgyhogy még nyitott ajtóval is szétégettem őket. Na meg lássuk be a sütő több órán keresztül való járatása, nem épp költségkímélő módszer.
Aztán van még az aszalógép, ami nagyszerű megoldás, de nekem sajnos nincsen(pedig nagyon szeretnék).

A megoldás ami nekem száz százalékosan bevált, pofon egyszerű, csak a fűtésszezon kell hozzá.

A narancsokat felkarikázzuk, kb fél cm vastagra, és törölközőre fektetjük őket, majd a tetejükre is törölközőt borítunk egy éjszakára. Ez arra szolgál, hogy a nagyja nedvességet leszívja róluk.



Ezután mindössze annyi teendőnk van, hogy a konvektorra, radiátorra sütőpapírt tegyünk, és rájuk pakolgassuk a narancskarikákat.
Naponta megforgatjuk őket, és mikor már zörgősek leszedegetjük és zacskóba, vagy fémdobozba rakjuk tárolásra.
Változó, hogy mennyi idő alatt száradnak ki teljesen, ez nagyban függ a fűtés intenzitásától, a narancs nedvességtartalmától, de max egy hét alatt mindenképpen készen van.

Arra azért érdemes vigyázni, hogy ha nagyon feltekerjük a fűtést megperkálódhatnak a karikáink, ezért olyankor inkább szedegessük le őket és később tegyük vissza.

Én évente mindig újakat szoktam csinálni, mert a frisseknek olyan szép természetes színe van, míg a tavalyiak eléggé megbarnulnak állásukban.

15 megjegyzés:

  1. Én is a konvektoron szárítom egy régi fém tálcán. Zsírpapírt teszek rá és a fém tálca jól átmelegszik. 4-5 nap alatt elkészül.
    Arra vigyázzatok, hogy jól elzárva legyen eltéve a következő évig, mert a molyok nagyon szeretik.
    Nekem volt olyan, hogy csak a külső héj maradt, mert a többit fölzabálták!
    Az igaz, hogy a színe miatt érdemes minden évben újat készíteni, és közben finom illat is lesz a konyhában.

    VálaszTörlés
  2. A molyok tényleg benne vannak a pakliban, nekem is volt már szerencsém hozzájuk, teljesen ugyanúgy jártam mint Te, ezért is javasoltam a zacskót, fémdobozt tárolásra:)

    VálaszTörlés
  3. Szia Mézeskalács!

    Kérlek írj a perszephone83@gmail.com címre egy mailt, hogy a Villeroy&Boch kekszformák sorsát megbeszélhetjük, mert 2. fordulóban nyertél te is.
    Sajna a rendszer a levelemet visszadobta, ezért próbálkozom így.
    Ü, Gyalogbéka

    VálaszTörlés
  4. Te jó ég!! Három évesek a kommentek... :( Remélem azért jár majd valaki erre! :)
    Egyetlen egy kérdésem lenne. Mit tegyen az, akinek cserépkályhája, és mezei sütője van? Előre is köszönöm!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Márti! Jár még erre valaki:)))) Nem tudom milyen a cserépkályhád teteje, ha van rajta hely akkor ugyanúgy működik, mint a konvektorral. Ha a mi csikótűzhelyünkből indulok ki, akkor fűtés közben még túl meleg hozzá, olyankor én levenném. Viszont mikor már el van zárva és nem rakom, még nagyon sokáig tuti a teteje, olyankor nyugodtan vissza lehet tenni és szárad tovább. A mezei sütővel én nem próbálkoznék, a sajátomból kiindulva, akárhogy is nyitom ki az ajtót túl meleg van benne és megbarnul. Elmondod majd sikerült e????

      Törlés
    2. A csetepkalyha tetejére tesz 😉

      Törlés
  5. Nem éri meg sütőben próbálni :)
    De viszont lehet lakkozni vékonyan hogy ne barnuljon illetve fakuljon szárítás után...

    VálaszTörlés
  6. Nagyon hasznosak a válaszok és a blog is. Én most próbálom előszőr megszárítani a narancsokat, remélem sikerülni fog. A törölköző próbával kezdem :)
    Kellemes Ünnepeket mindenkinek! Üdv

    VálaszTörlés
  7. Én is kaptam hasznos tanácsokat,köszi, holnaptól próba (még soha nem csináltam)
    Üdv.Angi :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazán nagyon szívesen! :) Remélem jól sikerültek! :)

      Törlés
  8. Én is kaptam hasznos tanácsokat,köszi, holnaptól próba (még soha nem csináltam)
    Üdv.Angi :))

    VálaszTörlés
  9. Kedves Mézeskalács,
    Köszi a részletes leírást!
    Üdv.Móni :)

    VálaszTörlés
  10. Úgy örülök, hogy megtaláltam ezt a bejegyzést!!! Ezt fogom kipróbálni az idei adventi szezonban. Nagyon hasznos, főleg a mostani energiaárak mellett. Köszönöm Neked! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...