2010. november 10., szerda

Birsalmalikőr



Régebben nem volt éppen szoros viszonyom a birsalmával, mondjuk úgy inkább, hogy teljes egészében azonosítottam a régimódi jó tömény cukros birsalmasajttal. Így nem is igazán izgatott, hogy mit is lehetne még kihozni belőle, egészen addig míg tavaly nem főztem birsalmalevest. Na, az valami veszett finom dolog! Ezután már lényegesen nyitottabb voltam a birsalmás receptek felé, így találtam rá erre a birsalmalikőrre Juc-nál.
Alig győztem kivárni, hogy leteljenek a hetek és végre megkóstolhassam, és miután ez megtörtént, nyugodt szívvel mondhatom, hogy ezután minden évben visszatérő likőr lesz nálunk.
Az íze maga a tömény birsalma.
Az eredeti recepthez képest kevesebb cukrot tettem, de a mi ízlésünknek még ennyi sem kellett volna. Ide a már az általam használt mennyiséget írom le.

Birsalmalikőr

Hozzávalók:

- 2 nagy birsalma
- 5 dl jó minőségű vodka
- 1 dl cukor

Egy literes nagyságú üvegbe beleöntjük a cukrot és a vodkát és kicsit összerázzuk, hogy valamennyire feloldódjon a cukor.
A birsalmákat elnegyedeljük és az esetleges rossz részek kivágása után héjastól, magházastól lereszeljük (nagyobb lyukú reszelőn). Azonnal belepakoljuk a vodkába és alaposan összerázzuk.

Hűvös, sötét helyre rakjuk és tíz napon keresztül minden nap összerázzuk.
Ezután négy héten keresztül hetente egyszer rázunk rajta.

Ha leteltek a hetek, gézen keresztül sterilizált üvegbe szűrjük. Érdemes alaposan kifacsarni a reszelt birsalmát, mert menet közben igencsak megszívta magát vodkával, és hát ugye minden cseppért kár!
Nekem összesen 7 dl likőr lett a végeredmény.
Nem lesz éppen valami nagyon áttetsző, de a szemcsék (amik minden szűrés ellenére is makacsul benne maradtak), idővel leülnek az aljára, úgyhogy aki áttetsző likőrt szeretne, ne nagyon rázogassa kóstolgatás előtt, vagy géz helyett teafilteren keresztül szűrje le.
Sötét hűvös, helyen akármeddig eláll.
Birsalma és alkohol kedvelő ismerőseinknek első osztályú gasztroajándék.

5 megjegyzés:

  1. Könyvjelzőzöm a receptet, nagyon tetszik, a birsalmát kifejezetten szeretem.

    A nyitólapon milyen tortáról van fénykép? Aranyos a mézeskalács házikóval és kisemberkékkel.
    Szeretek mézeskaláccsal dolgozni, jól alakítható tészta és sok minden kihozható belőle.

    VálaszTörlés
  2. Szeretettel köszöntelek, mint első hozzászólómat:)))))
    Örülök, hogy tetszett a likőr!

    A torta a legkisebb lányom első szülinapjára készült, meggyes joghurttorta volt. Én teljes mértékig mézeskalács mániás vagyok, teljesen igazad van, rengeteg mindent meg lehet valósítani vele. Készítettem már belőle fára felakadt siklóernyőst, diplomaosztóra sapkát diplomával...rengeteg lehetőség van benne.

    VálaszTörlés
  3. De sajnálom, hogy amikor még volt birsem, nem akadtam rá erre a receptre:( De elviszem...

    VálaszTörlés
  4. Franciaorszagban keszul a birsalmalikor (:

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...